Kokosfett


No Poo tips och trix!

Kokosfett/kokosolja!

Det är verkligen KANON som deo! 
Finns att köpa i ett silverpaket i mataffären, brukar ligga vid smöret. 
Ta litegrann och smeta in under armarna, låt det helst torka en liten 
stund innan du tar på en tajt tröja. Jag brukar ha bara linne/BH en stund 
medan jag gör i ordning mig och sen jag tar på tröjan sist. 
Funkar på så sätt att det dödar de bakterier som luktar och minskar 
på svettningar. Samt dödar det svampbakterier så det är jättebra att smörja 
in fötterna i också! Förhindrar fotsvamp och fotsvett! 

Bevis på att det är kanonbra:

1. Jag har varit på stockholmsresa och gått 
på stan i 2 dagar med feber och influensa, det funkade hela dagen. 

2. Jag har haft tre läger där jag varit igång hela helgen och hela nätterna 
och det funkar hela dagen (och natten)! 

Ingen vanlig deo har funkat för mig innan. Och absolut inte såhär bra! 
Men självklart funkar det olika bra på alla. Det är inte alla som tycker 
att kokosfett är så himla bra. Andra föredrar Rosenseriens deo eller 
Thaisten. Vilka jag inte alls är förtjust i. 


Kokosfett saknar dock lukt, men jag brukar ta lite olivolja med lite eterisk olja i 
och smörja in efter att kokosfettet torkat. Annars funkar det ju utan också, 
om man har annan parfym på sig.
Trackback
RSS 2.0