Honung

No Poo tips och trix!

Jag har de senaste dagarna återupptäckt honungens rengörande effekt! 
Det funkar helbra att tvätta håret med! 
Blanda ut några matskedar honung i en bägare med vatten. 
Gärna ljummet vatten, det är behagligare. 
Ställ dig i duschen, häll ut honungsvattnet i torrt hår. 
Massera in, rätt länge! Låt verka en stund, skölj ur med varmt vatten. 
Man kan blanda i lite bikarbonat om man vill också. 



Jag med mitt hår i början av min No Poo- tid. 
Då tvättade jag mycket med honung.


En liten historia från jobbet förra torsdagen:

En tjej på juniorerna hade sytt en liten påse i 
brun, grön och oragne filt. 

Jag: - Åh vilken fiiin! Vet du, brunt, grönt och orange är mina 
favoritfärger! 

En annan tjej (med bestämd röst): - Men asså fröken, 
då förstår jag varför du alltid har så oranget hår!!
Trackback
RSS 2.0