Piffa till balsamtvätt

No poo tips och trix!

Nu var det länge sedan jag gjorde något no poo- inlägg! 
Ska jag vara ärlig så har min egen inspiration inte riktigt 
funnits där och jag har gått över till att tvätta håret med 
balsam (var ju lättsamt i Taizé) och då mixtrar man automatiskt 
mindre med olika ingridienser! 
Men nu!

När jag ändå pratar om att tvätta med balsam så tänkte jag ge 
ett litet tips på hur man piffar till sitt balsam lite om man nu 
vill tvätta med det :) 
Jag brukar göra den här blandningen till Erik nämligen: 

Jag brukar använda Naturelles balsam med smultron, som 
luktar fantastiskt gott! Det innehåller heller inga silikoner

Jag köper en flaska balsam, och när jag kommer hem häller jag ut 
allt innehåll i en bunke. 

Sedan droppar jag i ca 1-2 msk jojobaolja
Och ca 1-2 msk tee tre olja
Samt några droppar eterisk rosmarinolja


Jojobaoljan gör håret mjukt och glansigt, tee tre är bra mot 
mjäll och svamp samt att rosmarin är stärkande får håret och 
hårväxten. 

Det luktar supergott! :)



Balsam.
Trackback
RSS 2.0