Oljor mot sårig och irriterad hy

No poo tips och trix! 
Hej igen!
Jag måste bara tipsa om en helt sjukt bra grej jag gjorde igår!
De senaste veckorna har jag fått väldigt dålig hy och jag har
varit så irriterad på detta men inte fått bukt med det.
Jojobaolja funkar inte, olivoljan är för fet för detta och bara
ingenting blir för torrt och aloe vera är det som har funkat
någorlunda men ändå inte gjort saken bättre.
 
Så igår plockade jag fram alla mina oljor och hittade på en
blandning som jag endast använt i en dag nu men som tycks
fungera superbra!
 
Jag tog:
 
75% tistelolja
25% olivolja
ca 10 droppar tee tre - olja
 
Alla dessa oljor är bra mot irriterad och sårig hud, läkande
och mjukgörande.
Tisteloljan är dessutom bra för blodcirkulationen och tee tre -oljan är
antiseptisk och bra mot akne och utslag.
Olivoljan är ju bara helt underbar som den är på min hud!
Trackback
RSS 2.0