Menskopp

Nu kan jag äntligen rekomendera denna fantastiska uppfinning till er mina kära läsare! 
 
För snart två år sedan försökte jag mig på att använda menskopp istället för andra mensskydd. Det var min önskan både ekonomiskt, praktiakt men främst miljömässigt att kunna använda en sådan. Dock har jag haft problem att hitta rätt, och därmed har de inte fungerat så bra för mig. Men nu när jag köpt min tredje kopp så fungerar det! 
Mitt problem var att de inte ville veckla ut sig när jag satte dem på plats vilket gjorde att det läckte. Provade med olika storlekar men insåg sedan att jag behövde en hårdare variant som lättare vecklar ut sig. Kanske är jag liten eller så har jag starka muskler eller något. Men nu är det så bra när det fungerar! 
Nedan en bild på de två gamla som inte fungerade. Vad gör man med dem nu då liksom? Kan man inte gärna ge bort dem :P
Jag har koppar av märket meluna och är nöjd med dem. Men är man inteesserad så finns det många märken och storlekar och hårdheter :)
 
 



Kommentarer
Postat av: lisa

åh måste våga pröva nån gång! Så miljövänligt och bra ju.

2014-02-27 @ 19:11:45
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Linda

Gör det Lisa! Det är helt klart värt när man får till det :)

2014-03-07 @ 12:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0