Svinborste och bikarbonattvätt

Idag har jag tvättat mitt hår. Det var första gången på... Ett par år typ. Alltså det jag menar är att jag tvättat med annat än vatten. 
Håret var så... Ostyrsligt så jag körde lite bikarbonatvatten genom det. För några dagar sedan så tvättade jag svinhårsborsten för att se om den hjälpte. Jag har haft en sådan i många år men aldrig varit så förtjust i den. De är ju skonsamma mot håret samt att de drar ut fettet i håret från hårbotten och ut i längderna vilket kan vara bra om man har torrare hår i längder eller toppar. Men som sagt har jag inte fattat något större tyckte för denna men så tänkte jag prova nu då. Och jo, visst är det en bra borste men det hjälpte inte i detta läge ;) 
Så idag blev det bikarbonat! Får se hur håret reagerade på detta i morgon då håret torkat. (Nackdel med långt hår; det torkar långsamt!) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0