Olivolje-inpackning

No poo tips och trix!

Halli hallå! 
De flesta frågor jag får om no poo från sådana som är intresserade 
är recept på olika hårinpackningar. 
Så jag tänkte nu berätta om en som jag brukar göra om jag har en hel dag
på mig, eller i alla fall en kväll: 

1. Jag kletar in håret i olivolja. Inte så mycket att det rinner, men ändå så 
att hela håret är täckt. Jag masserar in det i hårbotten också ganska rejält. 
2. Jag sätter upp håret i knut eller med klämma och har i det i ett par timmar. 
Gärna 4-5 timmar. Till exempel medan man städar och diskar eller ser på film. 
3. Sedan, utan att försöka skölja ur inpackningen så kletar jag in en SMT- inpackning.
Det är hälften balsam (silikonfritt såklart!), en fjärdel honung (värm det gärna i micro 
så att det blir rinnande
) och en fjärdel aloe vera (funkar med klick eller glid glidmedel 
om man har det hemma istället
). Masserar in detta ordentligt. Det kan börja rinna så 
på med en plastmössa eller en plastkasse över huvudet. För att hålla allt på plats 
och för att hålla det varmt så kan man med fördel sätta en mössa över plasten :) 
Låt detta sitta MINST en timme, gärna fler eller så kan man sova med det i också. 

När man känner sig nöjd, skölj ur alltihopa! Noga!
Åker inte all olja ur vid första försöket så kan man prova en vända till med 
bara balsam och låt det sitta i 10-30 minuter.


Håret blir mjukt, glansigt och fint! Passar alla hårtyper! (dock är det såklart ultimat 
för de med torrt hår
).
Trackback
RSS 2.0