Höstmarknad

 
Det var ju ett tag sedan jag var på den där marknaden, men jag har inte haft internet
eller haft tid att lägga upp bilder, men nu så! 
 
 
Jag fick bivax av Lennart som kommer direk från deras bikupor. 
 
 
Smälte ner det med lite oljor och honung. 
 
 
Tillsatte aloe vera och eteriska oljor (de tappar sina egenskaper
om man tillsätter de när det är för varmt) och hällde upp i 
burkar och stift. 
 
Vårt bord på marknanden. Mammas honung står bredvid. 
Jag hade bara sex burkar och fem lypsyler, för det var allt 
jag hade att göra i. 
 
 
Det andra bordet med bröd och mammas tenntrådsarbeten
syns på denna bild. Och mamma. 
 
 
Mysigt i med brasa. 
 
 
Stugan vi var i. 
 
 
Det var på en forngård/hembygdsgård som marknaden var, 
i Bjuråker. Jättefint och mysigt ställe var det, mest hantverk 
och sådant till försäljning. 
 
Det gick bra för oss, sålde allt bröd och alla mina lypsyler 
och hälften av salvorna. Dock hade jag för stora burkar. 
Skulle haft mindre så hade jag kanske fått sålt alla, för 
folk vill inte köpa så mycket. Men jag hade inga andra 
förpackningar så.... men nästa gång kanske :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

mysigt och kul att ni fick så mycket sålt :)

2012-11-18 @ 22:17:16
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: mamma

Vilka fina bilder du har.

2012-12-20 @ 10:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0