Barravkok!

Jag är jättenöjd med barravkoket! Baddar med det i ansiktet en eller två gånger om dagen och det funkar mycket bra! Min hy är typ alltid rödflammig och blemmig men med barravkoket så mattas det av. Det är ju både svalkan de, lite porsammandragande och antiseptisk. Har provat det i håret också men det gav ingen vidare effekt. Såhär gjorde jag: gick ut och plockade mindre kvistar från unga granar. Inbillade mig att de innehåller mer bra grejer som vitaminer och sånt. Jag klippte den i mindre bitar och la i en panna. Hällde i vatten så att det precis täckte kvistarna och ställde på en platta. Det ska inte koka, för då försvinner de bra innehållet i barren. Men jag värmde det och lät det sedan stå över natten. Silade och hällde upp i flaskor. Jag behöll en liten flaska framme och frös in resten. Det blir nämligen snabbt dåligt. Prova! Enkelt och bra naturligt skönhetsmedel.

Kommentarer
Postat av: Kakan |MurmelDjuret|

Vad kul att det fungerar för dig!
Jag gjorde själv ett avkok förra hösten, men jag blev faktiskt ganska besviken. Man kanske skulle ge det en chans till! Bra som ansiktstvätt som du säger, men i håret känns det onödigt. Kanske om man har klåda eller liknande att det kan lindra då.

2012-09-17 @ 10:20:14
Postat av: Linda

Ja precis! Det är säkert bra mot klåda eller i längden mot mjäll, om man ger det några veckor. Men prova igen :) rapportera gärna om hur det går denna gång :)

2012-09-18 @ 11:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0