Improviserad duschcreme

 
I förrgår ställde jag mig i köket och gjorde cerat och salvor med tea tree. När jag var igång improviserade jag ihop en duschkräm. Den bblev riktigt bra! :)
Jag slängde bara ihop något så jag har inget exakt recept men här kommer en ungefärlig beskrivning: 
 
Jag smälte ungefär 100g kokosfett i en kastrull. Tillsatte lite grädde och olivolja i det. Kokade upp det så det skummade. I detta hällde jag ner ca en halv deciliter riven olivtvål så att den smälte. Semeten fick svalna lite innan jag droppade i eterisk olja. Jag använde en som heter Kleopatra som jag köpte i Enare i Finland i sommar när vi var där :) 
Därefter körde jag med stavmixern i smeten så den blev som ett mos. Hällde upp i en burk och ställde i duschen :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marie

Hm intressant. Jag kan ju nästan aldrig använda någon form av tvål i duchen eftersom jag har så känslig hud :( nästan som att det blir värre och värre. Blir helt röd och kliig. Olja och honung fungerar bäst.

Tjusig morten btw ;)

Svar: Ahaa, då kanske det skulle va nått för dig! :)
Linda Forsberg

2013-07-27 @ 11:56:38
URL: http://lillbrun.blogg.se
Postat av: mamma

Får höra sen hur tvålen fungerar. Om det blev bra kan jag önska mig en bit i julklapp.

2013-08-13 @ 11:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0