Avokadocreme

På begäran av min mor har jag rört ihop en nattcreme. 
Den innehåller mestadels avokadoolja och är därmed grön. Lite roligt tycker jag :) 
Rörde ihop den på kokosfett, avokadoolja, olivolja och bivax. Tillsatte dessutom lite ylang ylang för doftens skull. 
Avokadooljan innehåller massor av vitaminer (bland annat mycket d- vitamin) och är mjuk och skön på huden. Den är också bra för åldrande hud. Olivoljan är fet och vårdande. Så denna är nog bra. Provar den i natt så får vi se om den gör några underverk ;) 
 



Kommentarer
Postat av: marie

Man borde ju kunna byta ut kokosfettet mot kakaosmör för en lite lyxigare creme

2014-04-28 @ 15:44:43
Postat av: Linda

Jag tänkte också det, då kanske man kan vispa den lite fluffigare också :)

2014-04-28 @ 21:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0