Eget schampoo

 
Som sagt så har jag en bebis nu för tiden så han tar upp den mesta tiden. Men ibland har han en dag då han sover mest och då kan man passa på att pyssla lite :) 
 
För några dagar sedan gjorde jag ett schampoo.  Jo jag använder ju inte sådant själv men en kompis till mig frågade om jag kunde experimentera fram något som hon fick testa. Så jag gjorde det.  Hittade ett recept på nätet som jag utgick ifrån. Kunde inte låta bli så kan testade det i luggen sen och det fungerade riktigt bra! Håret blev rent och mjukt. 
Vad jag hade i detta då...  Jo det är kokosmjölk, vatten, bikarbonat och riven tvål.  Självklart använde jag min egna tvål som är mild och bra. Det blev en saffranstvål så schampot luktar kokos och saffran :D
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

ser framemot att få testa schampot sen! =)

2015-03-19 @ 21:24:28
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0