Såpa till städning och tvättning

Just nu håller jag på att både flytta och jobba för fullt, vilket innebär att jag inte har så mycket tid över för annat, tex att blogga eller no pooa! Dock har jag internet för tillfället, vilket ändå måste utnyttjas och därmed slänger jag in ett inlägg här :)

Jag kan ha tipsat om det förr, men jag gör det igen i sådana fall:
SÅPA!
Vanlig gulsåpa är alla tiders till all typ av städning och tvättning.

Jag brukar hälla ca 1 dl såpa i en sprayflaska och hälla upp resten med vatten, så har jag ett perfekt medel att dammtorka eller torka bort fläckar med.

Dessutom tvättar jag kläder och sådant i maskin med enbart såpa. Funkar jättebra! Såpa är ett mirakelmedel mot fläckar på textil, så varför inte tvätta med det?

Kläder som kan bli statiska efter tvätt och därmed "kräver" sköljmedel, sprayar jag med en blandning av liiiite ättika och vatten. Sedan hänger jag ut dem för att vädra bort ättikalukten.

Miljövänligt och bra! Såpa är en ren naturprodukt.

Kommentarer
Postat av: marie

Såpa kan man ha till allt! Tvätta sprillar tillexempel

2012-12-07 @ 19:23:05
URL: http://lillbrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0