Badbomber

No poo tips och trix!

Så var det dags igen! 

Tänkte skriva in ett recept på hur man kan göa egna badbomber! 
En bra julklapp att göra själv och som inte blir så dyr :) 
Jag snor min systers recept från hennes blogg lillbrun rakt av! 
(hon har skrivit in fina julklappstips idag förresten)


Du behöver detta:
-Bikarbonat
-Citronsyra
-Olja
Trevliga andra tillbehör kan vara:
-Eterisk olja
-Krossade blomblad (teblad funkar också bra)
-Karamellfärg

Gör sedan såhär:
För varje dl bikarbonat tar man 1/4 citronsyra(alltså 0,25dl) blanda sen i olja så det går att forma. Receptet säger 1/2dl för ovanstående mått. Men jag tycker det blir för smetigt och torkar så långsamt så jag tar lite mindre och formar med våld! Nej men man måste trycka och hålla på ett tag innan de går med på att vara bollar.

Hur som helst
, blanda sen i valda tillsatser tills det blir fint :)
Sen sätt igång och forma som jag så fint beskrev.
.
När du har fått ihop ett antal bollar(till de jag har på bilden,5st mellanstora, tror jag hade 3dl bikarbonat och 0,75dl citronsyra) ställ dem på ett ställe där de han ligga ostört ett bra tag, säkert 1vecka eller 2. Oljan torkar inte i första taget..
Trackback
RSS 2.0