Städtips

No poo tips och trix!

Hallå där! Det var ett tag sen jag skrev något vettigt och ännu längre 
sen jag skrev något no poo - tips. 
Det beror mest på att jag helt enkelt har annat för mig.


I alla fall. Nu kommer det ett tips:

I vårt hem finns förutom tvättmedel och diskmedel endast två 
rengöringsmedel. Och det är klorin och såpa. 

Såpa kan man använda till allt i princip och det är mycket mycket miljövänligt
av naturliga skäl (hahaha!). 
Skura golv, torka av ytor, skura mattor, rengöra grejer mm. 
Jag brukar ta en gammal sprayflaska och ta i ca en halv deciliter såpa och 
sedan fylla på med vatten, skaka och spraya där du vill dammtorka tex.


Klorin är inte lika miljövänligt men dock praktiskt till grovrengöring som toastolen
och så. Bra om nån i familjen har magsjuka och man vill rengöra noga. 


När vi pustar fönster så använder vi bara en microfibertrasa och varmt vatten.
Funkar super. 


Allt annat rengörinsgmedel är onödigt :)
Trackback
RSS 2.0