Muskot i ansiksmask

 
Nu ska ni få ett supertips! Jag har hittat en verkligen jättebra ansiktsmask!! 
Jag kommer faktiskt inte ihåg var jag hittade den, men på någon blogg tror jag. 
Ramlade över detta recept när jag googlade på muskotnöt av helt annan anledning,
(då kommer man in på massa sidor om droger, men det var ej detta jag var ute efter). 
 
Muskot är starkt antibakteriellt, kanel är starkt inflammatoriskt och creme fraiche 
är lugnande för hyn. Honung är också antibakteriellt.
Med andra ord så är den jättebra mot finnar, akne, pormaskar och oren hy :) 
 
Denna mask är dock mycket stark och jag skulle inte rekommendera den om du har 
känslig hy. Den svider ganska mycket även på mig som har tålig hy. 
 
Receptet är: 
1 msk creme fraiche eller matlagningsyoghurt. 
1 tsk mald muskotnöt
1 tsk mald kanel
1 tsk honung 
 
Kladda in i ansiktet och låt sitta ca 15 min. Tvätta av med ljummet vatten. 
 
Såhär såg jag ut idag när jag hade den i. Jag vet att jag sker helt skev ut :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marie

"när jag googlade muskotnöt av en annan anledning" jag ba jaha nu ska lullen knarka... ah, nähää :p

Ska nog inte testa, min hud är superkänslig för allt :/

2013-02-12 @ 17:54:46
URL: http://lillbrun.blogg.se
Postat av: lisa

näe jag vågar inte heller testa. min hud är också superkänslig :/

2013-02-12 @ 22:27:19
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Kakan | Krumelur-MurmelDjur

Ååå spännande! Det måste jag prova någon dag!!!
Förresten så ser du inte alls skev ut!

2013-02-13 @ 07:51:49
URL: http://minaallajag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0