Äppelcidervinäger-skölj

 
 
Jag <3 äppelcidervinäger! 
 
Äppelcidervinäger, förkortat ÄCV, är min bästa vän denna årstid! När vädret är såhär veligt och inte kan bestämma sig om det ska töa, frysa, vara kallt och blåsigt eller varmt.... ja då blir mitt hår och min hud i uppror. Det fjällar lite och blir statiskt, får lite mjälliknande tendenser i hårbotten. Då är det ÄCV- skölj som gäller! 
Ta ett kärl eller flaska, häll i ca en halv dl ÄCV och ca 5 dl iskallt vatten. Skölj håret i detta efter tvätt och skölj helst inte bort det med vatten sen utan låt det torka i. Lukten försvinner när det torkat :) Och håret blir glansigt, mjukt och fint :) 
Badda gärna hyn med detta också, det sluter porerna och gör hyn slät och mjuk. 
 
 
 
Fick en indirekt förfrågan var diskmedelsflaskan jag skrev om i förra inlägget är införskaffad, och jag vet inte vart just min är köpt då jag fick den i julklapp, men jag har sett att de finns att köpa på Cervera :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marie

Verkligen superbra! man blir förvånad varje gång hur bra det är :p

2013-03-28 @ 19:58:37
URL: http://lillbrun.blogg.se
Postat av: Kakan | Krumelur-MurmelDjur

Jag har lite svårt med ÄCV ibland, jag gillar ju hur håret blir såklart, men jag kan inte stå ut med lukten. Nu har jag drygat ut väldigt mycket vilket fungerar bättre, nu har jag faktiskt också tagit lite citron istället. Tycker lukten är bedrövlig.
Okej där finns alltså disk grejen, bra, tack!!!! =))

2013-05-02 @ 10:34:39
URL: http://minaallajag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0